Finmiddag & årets första dopp

Det har varit en väldigt bra dag idag känner jag! Dagen började med att jag fixade mig till skolan och sen cyklade ner till skolan. När jag kom ner dit så satt Emma och Lisa och gungade. Så jag var med dom lite. Igår bestämde jag och Emma att vi skulle va idag. Vi bestämde att vi skulle kunna fråga Mika och Tony om dom vill vara med. Först kunde inte Mika för att han skulle vara med Molly. Men jag och Tony hade ju liksom bestämt att vi kunde göra en finmiddag till Mika och Emma. Så vi frågade Mika om han kunde åka ifrån Molly en lite stund och komma tillbaka sen för att vi skulle göra en liten grej. Men varken Mika eller Emma visste vad.
Mika gick med på vår lilla idé.
Det bästa i skolan idag var typ slöjden. Jag och Ida skulle hälla i plastkulor som man har i saccosäckar. Men det gick inte så bra. Det började med att jag och Ida stoppade ner handen i påsen så att alla kulorna fastnade på handen och att vi liksom gjorde give me five så att det var kulor överallt. Sen kom såklart halva träslöjdsgruppen och stökade till ännu mer. Haha. Men som tur fick vi låna en damsugare av städtanten.
Idag slutade vi klockan 11:50. Så efter skolan så stack jag, Emma och Tony till tansen. Jag var den ända som hade badkläder så jag var den ända som badade. Det var inte så jätte kallt ändå! :) 
Sen gick vi hem. Jag och Tony gjorde i ordning pannkakor och sånt. När Mika kom så började vi äta.
Efter att vi hade ätit så gjorde jag och Tony i ordning stekta äpplen. Det var sjukt gott. Efter det så tog vi ut min hamster på gräset och lekte tills Mika skulle tillbaka till Molly. 

Sen gjorde vi inte så mycket mer än att leta efter Tonys kanin som hade smitit. 


Kommentarer
annnaaaaaa

HAHA, kul slöjdlektion!

2012-06-07 @ 20:54:36
URL: http://www.nattstad.se/zebran


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0