Nu har jag bestämt mig

Nu har jag bestämt mig.. Jag ska börja med ett mer hälsosamt liv. Jag ska börja träna. Jag ska äta bra mat och inte massa skräp. Jag skta en a framför allt sluta äta godis! Kanske ta nånting gott ibland. Men inte ofta.
Jag ska inte börja med det där för att gå ner i vikt utan istället för att må bättre. Jag har märkt att jag mått väldigt dåligt det här året. I en period åt jag väldigt mycket skitmat och godis. Jag kunde till och med äta godis varenda dag. Jag mådde dåligt, var trött och helt enkelt lat. Det gjorde så att jag kom in i en ond cirkel. Jag fick något sorts sockerberoende. Eftersom under den perioden så var jag så trött efter skolan så jag gick hem och la mig i soffan. Kanske tog ett glas saft eller något för att bli piggare. Man blir ju ändå båra pigg för stunden när man äter socker.
Några veckor senare så började jag att äta gröt utan sylt till frukost varje morgon. Jag tog även en frukt mellan frukost och  lunch. Mellan lunch och middag tog jag också en skål med fil och musli. Till middag så kunde det bli någon gryta mamma gjort. En timme innan läggdags så tog jag en frukt. Jag åt inte heller godis på mer än en vecka. Mitt sockerberonde finns inte nu kvar. Men jag kan ändå känna ett sug efter något gott väldigt ofta, men beroendet är borta. Då när jag började med det så mådde jag så mycket bättre.

Nu i sommras har jag varit nere på västkusten i 4 dagar. Då åt jag bara skräpmat, chips och godis varje dag. Nu när jag har kommit hem så har min mage vant sig med skräp. ´Dom första dagarna hemma mådde jag jätte dåligt. Jag kunde inte vara med kompisar för att jag mådde illa hela tiden. Jag äcklades av att tänka på mat, även godis och chips också. Jag ville inte få i mig nånting. Det sitter fortfarande kvar efter nästan en månad. Jag mår illa varje dag. Jag blir också mätt väldigt hastigt.. Jag kan vara jätte hungrig och ta 2-3 potatisar och 6 köttbullar. Efter en potatis och 2 köttbullar kan jag bli så mätt att jag bara vill spy. Jag känner därför inte när jag börjar bli mätt. Bara när jag är proppmätt.

Men nu är det dags att börja om och få ett hälsosamt liv.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0